dilluns, 20 de febrer de 2012

LA MARMOTA INVENTORA

Un grupet de 5 fillets i filletes de la classe ha estat treballant la reescriptura del conte “La Marmota Inventora” d'Enric Larreula.

Setmanalment han realitzat sessions de reescriptura del conte amb l'objectiu principal de treballar la comprensió i l'expressió escrita.

En la primera sessió es va presentar el conte i se’ls va convidar a fer hipòtesis a partir del títol i la portada: de què tractaria el conte? Quines pistes ens donen els dibuixos de la portada?. A continuació, la mestra va narrar el conte i es va realitzar una conversa col•lectiva per comentar la història: que és el que més ens havia agradat, què havíem entès...

A partir de la segona sessió, les sessions han tingut sempre la mateixa estructura i seqüenciació:

1. Recordar les pàgines treballades en les anteriors sessions per mantenir el fil conductor de la història.

2. Llegir en veu alta la pàgina a treballar en la sessió (primer els infants, després la mestra per afavorir una major comprensió).

3. Pensar i comentar com podíem escriure amb les nostres paraules el que està escrit en la pàgina del conte.

4. Escriure prestant especial atenció a la relació so-grafia per tal d’intentar no deixar-nos lletres sense escriure.

En acabar d’escriure tot el conte els infants han dibuixat la portada per poder emportar-se’l a casa i l’han anat a contar a la resta de companys de l’aula.

Ha estat una tasca llarga, laboriosa però satisfactòria. Us convidem a veure les fotografies i a escoltar la narració del conte per part d’aquests fillets i filletes.

Marina , la feina ha estat fantàstica. Moltes gràcies!









LA MARMOTA INVENTORA from Moya on Vimeo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada